Makbul Tarihin Tutsakları, sergisi kapılarını açıyor

İşlerinde Bangladeş’in sömürge sonrası çatışmalı tarihi üzerinden “üçüncü dünya enternasyonalizmi”ni sorgulayan sanatçı ve tarihçi Naeem Mohaiemen’in sergisi 23 Ocak’tan itibaren SALT Beyoğlu’nda.

Naeem Mohaiemen, Makbul Tarihin Tutsakları sergisinin SALT Beyoğlu’nda açılışı kapsamında pratiği ve sergideki işleri üzerine konuşacak.

Sanatçı konuşması: Naeem Mohaiemen
23 Ocak Çarşamba, 19.00

SALT Beyoğlu, Açık Sinema

Mohaiemen’in üretimi, kuşaktan kuşağa aktarılan hikâye ve söylencelerin ortak tarihsel belleği nasıl şekillendirdiğini inceler. Bangladeş’in sömürge sonrası süreci ve “üçüncü dünya enternasyonalizmi”ni sorgulayan sanatçı, toplumsal kayıplara dair umutlu ve siyaseten ihtiyatlı anlatımlarla resmî ve gayriresmî tarih yazımında belleğin güvenilmezliğine işaret eder.

Herkesin katılımına açık konuşmanın dili İngilizce’dir. Sergi, 23 Ocak ile 28 Nisan arasında SALT Beyoğlu’nda görülebilir.

Görsel

Naeem Mohaiemen’in Two Meetings and a Funeral [İki Toplantı ve Bir Cenaze] (2017) videosundan bir kare

Sanatçı ve Experimenter’in (Kalküta) izniyle

Sanatçı hakkında 1969, Londra doğumlu Naeem Mohaiemen, Dakka ve New York’ta üretim yapıyor. 2018 Turner Ödülü için aday gösterildi. Sergileri arasında Solidarity Must Be Defended (Mahmoud Darwish Museum, Ramallah, 2017); There Is No Last Man (MoMA PS1, New York, 2017); Prisoners of Shothik Itihash (Kunsthalle Basel, 2014); The Young Man Was (Experimenter, Kalküta, 2011); Live True Life or Die Trying (Cue Art Foundation, New York, 2009) ve My Mobile Weighs A Ton (Gallery Chitrak, Dakka, 2008) bulunuyor. İşleri documenta 14 (Atina/Kassel), EVA International (İrlanda) ve İskandinav güncel sanat bienali MOMENTUM ile Venedik, Lahor, Şarika ve Marakeş bienallerinde gösterildi. ICA Bağımsız Film Konseyi üyesi olan sanatçı, 2014’te film-video alanında Guggenheim Fellow seçildi.




Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir